FAQ – Woningweb
Aantrekkelijke tarieven Premium al vanaf €8,33 per maand Direct bij de eigenaar Onbeperkt reageren

FAQ

Veel gestelde vragen

  • Hoe kan ik reageren op een huurwoning?

    Wanneer u zich bij Woningweb heeft ingeschreven als lid kunt u direct reageren op ons aanbod in huurwoningen. Bij iedere woning is een contactformulier waarbij u direct een bericht stuurt naar de eigenaar van de woning. De eigenaar van de woning zal zo snel als mogelijk contact met u opnemen

  • Hoe schrijf ik mij in voor huurwoningen?

    Als u zich wilt inschrijven voor het vinden van een huurwoning gaat u naar de pagina Inschrijven. Daar kunt u een abonnement afnemen. Na het afnemen van een abonnement kunt u met uw account onbeperkt reageren op alle huurwoningen.
  • Huur ik via een makelaar of direct bij de eigenaar?

    De eigenaren krijgen op deze manier de kans om hun woning te publiceren. Wanneer u op het aanbod reageert, worden de reacties direct naar de eigenaar verzonden waardoor u direct contact krijgt.

  • Worden de inschrijfkosten automatisch geïncasseerd ?

    Nee. De inschrijfkosten dient u volledig te doen bij een doorverwijzing van het inschrijfformulier. Deze kosten voldoet u éénmalig.

  • Is inschrijven verplicht?

    Ja, u dient zich ingeschreven te hebben om op ons aanbod te kunnen reageren.
  • Ik ga samen met iemand anders huren maar het account staat op mijn naam. Wat nu?

    Indien u samen met iemand anders een woning wilt huren is het van belang dat u beide inkomsten opgeeft. Dat kunt u doen via het inschrijfformulier. Bent u dat vergeten, stuur ons dan een bericht via het Contact formulier.

  • Ik wil me met meerdere studenten inschrijven voor een huurwoning. Is één account dan genoeg?

    Als u een woning wilt huren met meerdere mensen is één inschrijving voldoende.

  • Heb ik meer kans op een huurwoning als ik mijn woonwensen invul?

    Als u een huurwoning zoekt wilt u natuurlijk graag een woning die helemaal bij u past. Daarom is het altijd van belang uw wensen op te geven om meer kans op een (passende) huurwoning te maken.
  • Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

    Als u uw persoonlijke gegevens wilt wijzigen kunt u dat doen bij Mijn Profiel.
  • De plaats waar ik wil wonen staat er niet bij?

    Indien de plaats waar u wilt wonen er niet bij staat, dan kunnen wij u hiermee helaas niet van dienst zijn.
  • Ik ontvang geen email?

    Controleer eerst uw spambox. In de meeste gevallen zult u daar de mail vinden, indien dit niet het geval is kunt u contact met ons opnemen